src="https://static.blogg.se/public/js/script_blogg.js"> Sofia Magdalena -

Andra advent!

 

Idag är det andra advent, men det blir ingen sovmorgon denna dag. Är uppe med yuppen för om ungefär en timma går bussen till Lidköping, ska hem till eleonore och arbeta med Examensarbetet så gott som hela dagen. Det finns vissa delar som vi vill ska vara klara nu så vi kan fokusera på diskussionen och annat som måste vara klara till den 13 december då vi ska skicka in arbetet och få veta om vi får gå upp till examination i januari.




Jag har faktist fått en mani på att kolla vikten varje dag:/ Vilket kanske inte är så bra ibland då man bli besviken för att man inte gått ner något från gårdagen. Ska försöka bättra mig denna vecka, kanske kan kolla varannan dag i alla fall och sedan kanske det leder till att jag kollar var tredje och sedan en gång i veckan...Vem vet? kan i alla fall avslöja att jag gått ner så pass bra denna vecka att jag inte är orolig för att jag ska nå mitt mål att ha gått ner 35 kg till jul. I morgon får jag börja äta en vanlig måltid och två cambridgepåsar, men jag har insett att jag kanske måste köra helt i morgon i alla fall, för jag vet inte när jag ska hinna laga en måltid? Dock har jag tid på tisdag så då kanske det är bättre. Har insett att veckorna inte är så farligt att köra hel kur, dock är det svinjobbigt på helgerna då man ofta sitter hemma och tittar på program på tv som oftast innehåller god mat, även reklamer. När jag gick och hyrde film i går blev jag as sugen på godis, luktar så himla gott i butiken med allt godis, men det var bara att ignorera och hyra filmerna och gå ut där det i stället lukta god mat. ja varje gång man går på stan är en utmaning. Men jag ska klara mig till jul från alla onyttigheter som vårt samhälle erbjuder.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0