src="https://static.blogg.se/public/js/script_blogg.js"> Sofia Magdalena -

Var är min syster?

Ja jag vet var min syster är men rubriken är namnet på boken som jag och min grupp har arbetat med i mattekursen. Boken innehåller sjukt mycket matmatik om man har pedagogiskt tänkande. Bilderna i boken är helt underbara. Om ni ska ge en bok till ett barn mellan 2-7 år så ska ni välja denna bok. Boken är skriven av Sven Nordqvist som även skrivit Pettson och Findus.

Lillebror kan inte hitta sin syster, därför går till gamla kloka farbrorn för att få hjälp. Tillsammans ger de sig av i en luftballong för att söka rätt på henne. Lillebror måste hela tiden leva sig in i hur storasyster tänker och känner så att han kan leta på de rätta ställena. Hon tycker till exempel om att vara bland fåglarna och molnen. De ger sig av genom drömliknande landskap och letar precis överallt för att hitta henne.

Idag hade vi redovisning av denna bok, och det blev ett helt tv program som hette "Matte snillet". Vi hade till och med reklam före och efter programmet! Vi hade riktigt roligt och fick våra kamrater att skratta, och då kan man inte vara mer än nöjd:)

 


Så här ser boken ut:)


Kommentarer
Postat av: linn

Sv: Tack Desamma!:)

2010-04-06 @ 21:16:06
URL: http://leyni.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0