src="https://static.blogg.se/public/js/script_blogg.js"> Sofia Magdalena -

Helgen!

Fredag: Kl 10.00 gick jag till Kårhuset Boulonger för att duka inför kvällens Nollesittning, vi dukade jätte fint med bruna dukar och guldiga serpentiner på borden. Sedan gick jag på stan med Nina en snabbis, fixade drickat inför kvällen och sedan gick jag hem och fixade min utstyrsel som blev ganska enkel. Jag och några till i styrelsen klädde ut oss till Björnligan, temat på sittningen var "Tecknat" så det passade bra. Vi samlade oss hemma hos Anna och hade lite förfest innan. sedan begav vi oss i samlad trupp till sittningen och fixa det sista. Det kom mycket människor som var utklädda vilket gör allt ännu roligare:) Det blev en kanonsittning och våra toastmaster "pappa baloo" och "Batman" ägde, även deras korrespondent "stålmannen Evert lejon". Jag hade i alla fall kul den kvällen!


Lördag: Lagom mör klev jag upp klockan 9.00 när klockan ringde (Tro det eller ej jag hade ställt klockan!). 11.29 gick tåget till Hallsberg där jag blev upphämtad vav min kära mor. Mamma och Pelle hade bjudit hem halva släkten på middag, men det släkten inte viste var att allt var en förlovningsfest. Många blev förvånade men det var inte allt. Nästa sommar blir det även bröllop, gissa vad! jag ska vara tärna:) Måste verkligen banta för att kunna hitta en snygg klänning som passar bra. ett mål tt nå i alla fall!

Marina gjorde goda tårtor

Söndag: Dags för hemfärd till Skövde igen. När jag kom hem bytte jag och sedan begav sig jag och Nina på stan och kolla runt lite. Hitta en tröja och ett linne. Nu i kväll ska Nina komma hem till mig och käka mat och kolla tv. Vi ska bara ta det lugnt!

 

 

 


Kommentarer
Postat av: Mia

Åh va roligt med bröllop! Grattis till den ack så viktiga tärnrollen :)

2009-09-28 @ 19:44:46
URL: http://miamariah.sytes.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0