src="https://static.blogg.se/public/js/script_blogg.js"> Sofia Magdalena -

Melodifestivalen= Besvikelse

Igår var jag nere hos Nina och Robban, vi kollade på andra chansen på melodifestivalen. Systemet är ju helt kass, varför inte ha en vanlig deltävling med samma koncept? Tycker att andra chansen systemet förstör möjligheterna för många av de bra artisterna. Vi tittare kan egentligen inte påverka men det är kanske det som är meningen? Eftersom två stycken möter varandra i varje omgång gör det ju att de flesta artisterna får en chans och bara mot en person.

Personerna som gick vidare till finalen är under all kritik enligt min mening, läs Ninas blogg, hon har kunnat satt ord på varför. Jag kan säga mina egna ord, Sarah som inte kan röra sig för fem öre, precis som hon har fastnat i karlssons klister eller någe. Ugglas, ja va ska man säga? Värdelös låt, i alla fall i melodifestivalsammanhang. Sofia, snyggt namn men namnet räcker inte för att hon ska gå till final. Hon gick äns inte vidare till andra chansen, hon kom bara vidare för att en jury med dålig smak ville att hon skulle gå vidare. Just de tre personer som vi inte ville skulle gå vidare gjorde det.

De som borde ha gått vidare var:

Lilli och Sussi
Star pilots

Internationella juryn : Amy Diamond



Vad säger ni? Hur tycker ni att det skulle vara, eller är ni nöjda?



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0