src="https://static.blogg.se/public/js/script_blogg.js"> Sofia Magdalena -

Redan Söndag

Tiden går fort när man har roligt, men när man tänker efter så kanske man inte skulle ha så roligt och sätta fart i stället med det som måste göras. Jag kanske skulle ha tagitupp böckerna och i alla fall glutta lite i dem. Jag måste verkligen skärpa mig med allt som har med skolan att göra nu. På tisdag har jag ingen Vfu utan vi ska va i skolan då, en föreläsning så jag får väll gå upp tidigt i alla fall och sedan sitta hela kvällen. Vi har en sådan fruktansvärt svår uppgift som ska va inlämnad den 27 oktober, på 4 sidor. Det handlar om vad jag har för barnsyn och sen ska man anknyta litteratur till det. Fattar inte hur jag ska få ihop 4 sidor? Men det får väll gå, saken är den att jag har massor av andra uppgifter med plus vfu:( Det får bli mycket kvällsjobb nu och inte så mycket annat. Helgerna är ju bokade med annat, nästa vecka ska jag hjälpa min familj att flytta. Får väll plugga på tåget och bussen.

Helgen har i alla fall sett ut så här, att i torsdags så var jag på min Vfu på morgonen och hälsa på. Kände redan innanför dörarna att jag verkligen inte passar i skolan, utan att förskolan är min plats. Jag måste vilket fall göra min vfu en gång på skolan och det blev nu. Handledaren verkar vara riktigt bra. Efter besöket skyndade jag mig hem och fixade ett busskort som jag måste ha under mina Vfu veckor och även en tågbiljett hem till Hallsberg. Sen va det bara att spriinga hem och fixa det sista och sedan dra tillbaka till tågstationen och ta tåget hem. Sedan när jag kom till Hallsberg så vänta min syster där för vi skulle fika, det var trevligt. Sen träffa vi Pelle när vi skulle med bussen hem för det var han som kördebussen. När vi kom till Askersund så hämta vi mammas bil och sedan begav oss ner till stan för att hitta paket till mamma för hon fyller år på Måndag, pch jag hitta ganska direkt. Vi hämta även tapet böcker. Sedan var det bara myskväll med familjen!

I torsdags så sov jag länge, både mamma och Pelle var till jobbet och Marina var och hälsa på sin Apu. Vid 12.00 tiden åkte jag med bussen till Askersund för att hämta bilen hos mamma för att åka till Marieberg och köpa skor "välbehövligt". Min kusin Ingela råka se mig när jag skulle hämta bilen så hon undra vad jag skulle göra och när jag sa det ville hon med. Trevligt med sällskap:) Var länge sedan vi umgicks. Jag hittade tre par skor och Ingela hitta det hon skulle ha, så alla var nöjda! Sedan åkte vi hem och hämta mamma och jag släpte av Ingela. Mamma och jag tog även en sväng till min moster och sen hem.

I går så packa jag, mamma och Pelle. Jag och Pelle tog vardagsrummet medan mamma tog byrån i köket. Vi fick bort lite i alla fall. Sedan åkte vi till Askersund och kolla på lägenheten, haha den såg precis ut som lägenheten min kusin Johnny bodde i förut:P Den var rätt mysig:) sen åkte vi hem igen och fortsatte lite med packningen. Dagen gick ganska snabbt så man hann inte så mycket mer.

Idag så ska vi fira Mamma som fyller år i morgon, jag är ju inte hemma så vi firar idag i stället:) Sedan i kväll åker jag med bussen ner till skövde:)

Kommentarer
Postat av: Sandra

Hälsa grattis från mig! Du, jag vet inte. vi får se. Jag träffar dom som sagt imorn.. men säkert vill dom inte med.. :P

2008-09-28 @ 19:49:02
URL: http://sanondra.blogg.se/
Postat av: Vimsigavesslan

http://vimsigavesslan.blogg.se

2008-09-29 @ 16:13:38
URL: http://vimsigavesslan.blogg.se/
Postat av: bitte

åh kul

2008-09-29 @ 16:14:21
URL: http://blondiesliv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0