src="https://static.blogg.se/public/js/script_blogg.js"> Sofia Magdalena -

Upprörd

När jag slog på tvn vid 20.00 på svt så var det uppdrag granskning om hur svenska kyrkan tar hand om våra nära och kära inför den sista vilan. De sköter det mesta - gräver graven, tröstar de anhöriga och läser välsignelsen. Det ska ske på ett etiskt och värdigt sätt. Men vad vet vi egentligen om det som händer efter att vi sagt farväl? En granskning av arbetet på våra kyrkogårdar visar att kistorna på flera håll i landet förstörs i samband med gravsättningen. Med hjälp av en traktor krossas kistlocket för att förenkla gravsättningen.


http://www.svt.se/svt/road/Classic/shared/mediacenter/index.jsp?&d=82027&a=1134776&lid=puff_1134528&lpos=extra_3
Titta på detta!

Jag blir både ledsen och upprörd över detta jag kan inte förstå hu människor som har som arbete att göra det sista inför den sista vilan i jorden. Det som är ännu mer skrämande när man ser repotaget är att det sker på fler platser i vårt avlånga land. Vad har dessa människor innanför pannbenet?

Ni som ser detta program eller såg det på tvn, får ni samma känslor som jag? 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0