src="https://static.blogg.se/public/js/script_blogg.js"> Sofia Magdalena -

Onsdag= Jobba

Jag trodde att jag skulle jobba 15-21 idag, men nu när jag dubbelkolla schemat står det att jag jobbar 16-21. Mn blir ju både glad och besviken. Glad för att man inte behöver jobba länge och besviken för att det är en timma mindre lön:/ Skit samma huvudsaken är att jag får jobba i alla fall. Titta igenom mina timmar för denna månad och kom fram till att det var mindre timmar än jag beräknat, så nästa månad blir det inte så mycket lön jag hade förväntat mig:( Ja ja jag får ihop till hyran i nästa månad i alla fall och det bästa är ju att jag bor hemma i åmmeberg största delen av augusti med så jag behöver inte tänka på så mycket andra kostnader, jo kanske lite på flytten då, men som jag vet är det inget som behöver inhandlas till det eftersom jag nästan har allt.

Annars idag händer det inte så mycket kan jag tro, ska väll varva ner och ta det lugnt innan jobbet. Måste säga att jag gillar att jobba kvällar mer än dagar. Det är inte för att jag jobbar mindre timmar, utan för att det kanske inte är så stressigt som på dagarna. Kommit på med att man får bra motion att jobba där jag är också, för man har ganska långa korridorer att springa i och man går ganska mycket på en dag. Funderar på att införskafa mig en stegmätare och se hur mycket man går på sin arbetstid:)
I morgon så är jag ledig eftersom jag böt med en annan som ville va ledig en dag i juli så hon tog min kväll :) Tur var väll de för då kan jag va med på matchen mot kopparberg som vi har på hemma plan:) Så ladda blir det för hela slanten i morgon! Sen ska jag hjälpa mamma att köra bort massor av grosopor till sopstationen i Askersund. Mamma och Pelle höll på hela dagen och rensade förådet igår och jag kan säga att det blev mycket som skulle slängas. När man går in där, är det som att man är i en helt ny värld. Pelle ska fixa i ordning och ha sin egen lilla verkstad där, så han kan sitta och trä små trägubbar:P Eller i alla fall små smörknivar sa han:P

Nej nu ska jag göra mig i ordning, mor och jag ska och handla lite i Askersund sen och hämta en jobbarskjorta som hon har på jobbet som jag ska få använda, eftersom hon inte kan ha den. Alla skjortor jag har är två storlekar för stora så jag ser ut som ett tält på jobbet, de har inte fått några vikariekläder än så man får ta vad man får tag på, i mitt fall blir det att ta mammas.
Ha en underbar dag:)

Kommentarer
Postat av: vivan

Bra om du kan hitta någon "skjorta"som du kommer att trivas i...:)kramiz

2008-06-25 @ 15:18:48
URL: http://vwellermo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0