src="https://static.blogg.se/public/js/script_blogg.js"> Sofia Magdalena -

Debatt om kläder

Idag när jag gick på H&M så ställde jag mig frågan varför inte alla kläder kan ha storlekar mellan stl 32- 56, även om man är stor vill man vara snygg eller hur? Jag ska inte sticka under stolen med att jag själv bär stl 46-48, men det är bara nog så svårt att hitta snygga kläder. Visst jag hittar kläder men då kanske det är vanliga stilrena tröjor utan små finesser på.

En annan sak jag har lagt märke till är att man verkligen märker ut stora personer, på Kappahl heter det XLNT och på H&M heter det BIG AND BEAUTY och på lindex GENEROUS. Halllå!!!!!!!! Alla pratar om att alla människor inte kan se lika ut. Men detta kallar jag kränkning! Bara för man är stor betyder det inte att man vill ha kläder som ser ut som tantkläder och hur omoderna som hällst.

Tror ni inte affärerna skulle tjäna på att ha större storlekar på alla kläder? Då skulle ju de som har större kläder mer än gärna gå och handla mer!


Vill gärna skapa en debatt om detta så kommentera om ni har tid!



 

Kommentarer
Postat av: Sara

Blir så himla sur på detta alltså. Man är vacker som man är, varför utmärka, för de är de man gör tycker jag.

Kramar Sara

2008-01-16 @ 22:25:19
URL: http://SaraJohannaAlice.blogg.se
Postat av: Katarina

FIN SNYGGING! hålller verkligen med :)

2008-01-16 @ 22:59:01
URL: http://katarinaz.blogg.se
Postat av: Titti

Håller verkligen med! Efter 2 barn på 2 år har jag en del kilon att tappa, eller har jag det? jag mår nämligen väldigt bra nu, bättre än när jag hade strl 40... Iallafall, dessa avdelningar för oss "stora"... Hatar dom. Och inte är det fina saker heller. För mycket konstiga färger och glitter för min del. På ellos.se däremot kan man göra kap, där storlekarna kan gå fr 36-62! Har tänkt mycket på det här när man går i mutikerna, man blir förpassad till sitt lilla hörn av butiken. Många blickar i ryggen känns det som (fast det är det kanske inte)?! Vad bra att du tog upp det till diskussion! Ha en bra dag! Hälsn Titti

2008-01-17 @ 14:20:04
URL: http://dagarimittliv.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0