src="https://static.blogg.se/public/js/script_blogg.js"> Sofia Magdalena -

Fotboll

Idag är det dags att sätta igång och träna fotboll igen efter en månads uppehåll, det är blandade känslor inför detta. En av våra tränare har tydligen slutat träna vårt lag och det är jag inte superglad över kan jag säga, det är ju liksom hon som skapat laget. Det är inte bara det som får mig att tveka att gå dit, utan det är sammanhållningen i huvudtaget, vi ska vara ett damlag, men vi som är 20 gränsen får spela i F19+ laget och resterande personer som är under 20 år får spela i A-laget. Vist de här tjejerna är jätte duktiga men det är lite konstigt att vi som är äldre ska behöva spela i ett flicklag. Jag började spela i damlaget förra året, och om jag viste att jag inte skulle få spela i damlaget året efter kunde jag kanske sökt mig till något annat lag där man får spela i damlaget. Ibland känns det som att det kvittar om man kommer eller inte för det är ingen som bryr sig i alla fall. Ända anledningen som det känns nu att jag går dit är för min egen tränings skull, att jag håller igång.

Alltså detta skriver jag inte för att jag tycker att jag är så pass bra att jag borde få spela i damlaget. Jag skriver detta för att jag är för gammal för att spela i ett flicklag! Jag har inte spelat i ett flicklag förns jag var 17 år och nu är jag 22, alltså 5 år sedan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0