src="https://static.blogg.se/public/js/script_blogg.js"> Sofia Magdalena -

Stockholm

I måndags så hämtade jag ut min tenta som är underkänd ioch det visade sig att jag inte hade uppnått ett mål i kursplanen. Det målet kunde ha varit fixat om jag hade svarat på en fråga som tydligen hängde på det målet. Men det är bara att plugga på och hoppas på att det räcker för att klara omtentan. Behöver dock inte göra om hela tentan utan bara några frågor och jag har fem timmar på mig att klara dem. När jag hämtat ut entan gick jag hem och tvättade så jag hade kläder att ta med mig upp till stockholm på kvällen. Det visade sig även att Andreas var i stan och skulle kirra körkort så han kom upp till mig och gjorde mig sällskap innan han skulle köra upp på eftermiddagen. Han klarade uppkörningen och nu håller jag alla tummar för att han klara teorin med! Vid 17.32 gick tåget till stockholm och det tog 3,5 timmar innan jag kom upp till storstaden. Där möttes jag av min kära vän Sara! eftersom jag kom rätt så sent på kvällen så hände det inte så mycket under måndagen.



I tisdags var det kanonväder ute och vi bestämde oss för att ta tunnelbana och buss ut till djurgårn och skansen! Det var riktigt skönt ute och vi strosa runt där bland alla djur och fick se små djurbebisar lite överallt. Det sötaste vi såg under den tiden var nog minigriskultingarna, så himla små och söta! När vi varit på Skansen i några timmar så åkte vi båt över till slottet och gick runt vid vattnet där det var lite evenemang eftersom Love Stockholm satte igång i söndags. Det var riktigt mysigt att gå runt där. Vi åt på thairesturang med och sedan begav vi oss hem och var lite småtrötta och somna i solen på balkongen. Som tur var så brände vi oss inte, men jag fick en hel del färg på de 20 minutrarna som jag knoppa in.


Det var många förskolor som var på Skansen och det var roligt att höra alla ungars teorier om djuren!



Världens sötaste minigrisar


Vi hade riktigt tur med vädret!

I går så var siktet inställt på att hitta skor och smycken som jag ska ha på bröllopet. Jag hittade det och nu är det bara en bolero kvar att finna någonstans. Jag hittade även 2 Linnen och ett par shorts! Både jag och Sara var trötta efter några timmar så vi åkte hemmåt och titta på tv och lagade mat. Kvällen bjöd också på två helt sjukt spännande avsnitt av Greys Anatomy, vi var helt galna efter avsnittet som gick på tv så vi var bara tvungna att kolla på det sista avsnittet för säsongen på datorn.  Det var så spännande så man fick ont i magen, Staffan måste trott att vi var helt galna. Stackarn han fick nöja sig med sin kub och försöka lösa det:)

Idag på morgonen vid 8 tiden så körde Staffan mig till stationen för tåget gick 9.02. Det visde sig att tåget bara stanna i Södertälje sedan åkte det raka spåret till Skövde. Jag somna i Södertälje sedan sov jag tills vi paserade Töreboda, jag var helt förvirrad. Snacka om att förflytta sig många mil på de sekunder man tycker att man sovit, han ju bara blunda och öppna ögonen igen! När jag kom hem så var det ca 1,5 timmar tills jag skulle på basutbildning för sommarjobbet så jag han inte käka eller göra speciellt mycket hemma. Basutbilningen var as jobbig att lyssna på, har man jobbat inom äldreomsorgen förut så sades inget nytt. Både jag och Anna satt och småskratta över hur ingående vissa saker var som är så självklara. Tycker att de ska dela upp utbildningarna så att de som har jobbat förut kan få en annan utbildning som inte tar upp det som vi redan har hört 100 gånger. Så kan de andra som aldrig arbetat få en mer ingående utildning.

Nu sitter jag i soffan och kollar på Biggest Loser och det är finalprogram. Är så imponerad över de personerna som gått ner över 40 kg. I morgon måste jag skärpa till mig igen jag har syndat allt för mycket sista tiden och behöver ta mig i kragen igen. Inga undantag nu på ett tag, nu återgår jag till att dricka vatten och inget annat, mycket grönsaker och kött, samt ingen pasta.

Ja nu har ni fått en lång uppdatering på min händelserika vecka och jag är rätt så imponerad över att jag orka skriva allt. Lovar att jag ska uppdatera bättre i fortsättningen!


Tack Sara för de härliga dagarna jag var hos dig<3


Kommentarer
Postat av: Katarinaz

mina fina sessor <3

2010-06-11 @ 12:04:03
URL: http://Katarinaz.myshowroom.se
Postat av: Emilia

Bättre de förklara ingående för alla... det är ju inte samma rutiner och så överallt o man kan ju inte veta hur mycket alla kan...

Tycker jag :)

2010-06-11 @ 14:55:37
URL: http://eemiliaas.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0