src="https://static.blogg.se/public/js/script_blogg.js"> Sofia Magdalena -

~Blixtar och dunder~

Idag jobbade jag mellan 7-14, det var nästan 20 grader när jag åkte till jobbet med bussen vid 6.40 tiden. Det var bara början för sedan steg graderna på termometrarna fort. Som högst var det 33 gradernär jag tittade på termometern hemma hos en vårdtagare. Det var så varmt när jag jobba så mina shorts var genomsura när jag kom hem och det var även linnet. Hade inte jag haft dubbla linnen idag så hade man sett rätt igenom ena. jag drack mycket vatten idag men det hjälpte knappt, jag höll på att tuppa av flera gånger när jag böjde mig ner, det var som att det flög stjärnor runt mig.

När jag kom hem var det bara att hoppa in i duschen och dra på kallvattnet, det var så himla skönt! Sedan la jag mig på soffan och sommnade i 1,5 timma. Det var riktigt skönt, och jag öppnade inte dörren ut för det var varmare ute än i lägenheten. När jag vaknade efter tuppluren så gick det en timma tills himlen var helt svart och det var som ett helt skådespel av alla bixtrar på himlen. Drog ur tvn och datorn för säkerhets skull och läste i min bok i stället.

Just nu försöker jag få tag på min familj men det är ingen som svarar? Undrar vart de tagit vägen?

Kommentarer
Postat av: Pyttianna

Jaa.. visst finns det en del puckon som kör buss! man kan ju få hinna sätta sig innan de skall gasa iväg.



Jo då, varmt är det men jag lider inte så mkt. Är en riktig sol och värme dyrkare och tycker att vi är värda en bra sommar efter denna vintern. Förstår att det blir varmt och jobba dock!!! Jag sitter mest å pyser i väntan på den lille! :)



Ha det så bra! Kram

2010-07-11 @ 20:17:23
URL: http://www.pyttianna.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0