src="https://static.blogg.se/public/js/script_blogg.js"> Sofia Magdalena -

Påskhelgen

Torsdag: I torsdags åkte jag tidigt från Skövde, redan 7.29 och sedan var jag framme i Askersund vid 9.30. La mig på soffan och vila lite direkt när jag kom hit eftersom jag gick upp så tidigt. Sedan begav jag mig ut på en löprunda, till min förvåning var det massor av snö kvar på elljusspåret här så jag fick skippa de vägar som jag hade tänkt springa först. Men jag hittade andra vägar som tur var! Vid 16.00 sluta Mamma jobbet och då åkte vi till Marieberg i örebro och inhandlade nya skor.  De nedanför är de jag fann pluss ett par svarta tygskor.



Fredag: I fredags så var jag uppe rätt så tidigt (Katt f*n kom och kraffsa på dörren) så jag bestämde mig för att gå en timmas promenad och så blev det. Det var motvind nästan hela vägen och det var kallt men jag kämpa mig fram i alla fall. Han precis innanför dörren då min kusin ringde och sa att jag kunde komma till dom och då var det bara att ta på sig dojjorna igen och gå ut till byn så det blev en liten promenad till. Träffade världen goaste Tilda som håller på att lära sig gå:) Dock så var tösen så trött att jag inte hann träffa henne så mycket men då fick jag mer prattid med min kusin! På eftermiddagen kom syrran och Björn hit och käka påskmiddag med oss, De hade även med sig klänningen Marina och jag hade tänkt ha på bröloppet men den var inte riktigt som vi hade tänkt oss. Till min stora glädje var stl 46 för stort:) Det är bara att ge sig ut på jakt efter en ny.

Lördag: Påskafton:) och jag såg bara en påskkärring på hela dagen och det var på ICA jouren. Men jag fick ett MMS på världens gulligaste påskkärring Tilda! Pelle jobbade stora delen av dagen och Mamma och jag var helt ensamma hemma. Eftersom solen var framme och det var ganska vart ute så tog vi fram stolsdynorna på altanen och satte oss där och njöt! När jag tittade på temperaturen i skuggan var det 12 grader:) Sen på kvällen åt vi mat när Pelle kom hem och sedan var det TV för hela slanten.


Idag, Söndag: Uppe med tuppen idag igen. Funderar på och springa och gå, alltså springa första biten och sedan gå en bra bit till. Är sugen på att gå till väderkvarnsbacken också...hmm. Jo så får det bli! Sedan idag ska jag till Molly och Therese och hälsa på! Och så ska jag tvätta så jag har rena kläder med mig hem i morgon. Annars så är jag öppen för förslag:)

I morgon: Då beger jag mig hem till mig igen efter en skön och avslappnande helg i Askersund. Åker vid halv tolv och kommer hem vid halv ett och inga tåg är sena. När jag kommer hem måste jag och handla mat och i samma veva så tänker jag gå till gymmet eftersom det ligger bredvid mataffären. På eftermidddagen har laget match och jag överväger om jag ska gå dit och titta?


Nej nu ska jag dra på mig kläder och ta mig ut och motionera i den härliga morgonsolen!


Kommentarer
Postat av: ingela

Tack för sällskape! Jag tycker att du ska strunta i att titta på matchen, hitta på något roligare! Kram

2010-04-04 @ 08:53:01
Postat av: Mia

Det ser ut som om du haft en skön helg! Härligt att få vara lite ledig. Glad Påsk!

2010-04-04 @ 09:38:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0