src="https://static.blogg.se/public/js/script_blogg.js"> Sofia Magdalena -

Nu var ...

Nu var det ett tag sedan jag skrev och jag har en hel del att berätta. Vet inte riktigt vart jag ska börja men vi kan ju spola tillbaka en vecka och några dagar.

 Förra veckan så var det Intovecka för alla nya studenter som ska börja läsa vid Högskolan i Skövde. Eftersom jag sitter med i vår sektionsstyrelse så blev jag automatiskt fadder, men med mycket mer ansvar, eller mycket mer? Ja ja, jag hade ansvar för lite aktiviteter och så. På måndagen så var vi på Arena Skövde där rektor och studentkåren hälsa alla nya välkomna. Det var lite uppträdanden och annat och det var riktigt trevligt. Senare på eftermiddagen anordna vi aktiviteter nere i Boulognerskogen som för övrigt är bakom mitt hus, så jag var inte långt hemifrån. Det var jätte många Nollor som deltog och det var jätte mysigt! På tisdagen var det skattjakt som jag anordnade, blev rent kaos i början men med mycket hjälp av andra ordnade det sig till slut. På onsdagen var det dags för pubrunda och hux flux blev jag helt plötsligt gruppledare helt ensam med 100 pers och de andra tre gruppledarna dela på de resterande 200:/ Det gick som det gick och jag tror alla kom runt och hem ordentligt i alla fall. Efter klockan nio var jag inte ansvarig längre och det blev kåren för hela slanten, vilket resulterade i en riktigt seg torsdag för min del. Som tur var så var det Boulogner utan sprit (BUS) den eftermiddagen och kvällen så det blev lugnt. På fredag var det Nollning då faddrarna hoppar in i klasserna där det var ”fejkredovisningar”. Det är när lärare står och har förläsningar som är helt psyko. Meningen är att vi ska skrämma skiten ur demJ Sedan är det parad över hela staden som sedan avslutades med brännboll i boulogner och vårt lag vann båda matcherna. På lördagen var det olympiad och brännbollsfinal, vi van brännbollsturneringen och kommer nu ha en graverad buckla i HIFS (Högskolans Idrottsförening i Skövde) monter på högskolan. På Kvällen var det finaldisko! På söndagen var alla trötta men det var familjedag då alla kan ta med sina familjer och visa hur skolan ser ut, utvändigt och invändigt. Det var även lådbilsrace. Dagen avslutades med att riva tälten på Campus.


Anna och jag utanför Arena Skövde

 Igår så var jag trött som tusan plus att jag dragit på mig en jobbig förkylning så jag struntade i träningen.

Idag så starta en av mina kurser som heter Språkutveckling och Kommunikation. Det verkar intressant men jag vet inte hur vi ska hinna med allt som ska göras? Vi hade även en rolig föreläsning om Dockan som redskap i undervisningen. Efter skolan cykla jag och Nina upp till Maxi och jag införskaffa mig två par nya skor. Förkylningen har varit mycket bättre nu under dagen så jag bestämde mig för att åka och träna och jag ångra mig inte för det var en rolig träning.



www.viovio.se
Här kan ni läsa om dockor som redskap i undervisningen. Hon som är på bilden på denna sida föreläste för oss idag! 

I morgon är det dags för en ny kurs igen som heter Grundläggande läs- och skrivutvecklig och vi ska ha en förläsning med. Efter skolan ska jag hem och fixa lite här hemma och även tvätta. Förhoppningsvis hr mina böcker kommit med så jag kan börja läsa till seminariumen med.

 Det blev en lång uppdatering och jag hoppas att det inte ska dröja så länge förens jag skriver igen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0