src="https://static.blogg.se/public/js/script_blogg.js"> Sofia Magdalena -

Russinfingrar

Igår när jag skulle bege mig till fotbollsträningen som för övrigt var utomhus på Södermalm, tveka jag om jag i huvudtaget skulle ta mig till träningen när jag stod i dörren. Det verkligen ös regna, eller jag vet inte hur jag ska förklara det? Det kom massor utav "finregn", sådant regn som man blir helt dyngsur av. Jag bet ihop och Malin och jag cyklade bort till träningen, jag var dyngsur när jag kom fram. Vi tränade och det regnade exakt hela tiden utan uppehåll, det regna så mycket så att jag till slut vande mig av regnet och det var inte kallt. Kroppen vande sig med regnets temperatur. När träningen var slut så strunta både jag och Malin i att byta om och vi cykla direkt hem, vi var helt genomblöta och jag kunde vrida ur mina fingervantar med massor av vatten. När jag kom in innanför dörren så insåg jag att det till och med droppa vatten om mig, så det var bara att dra av sig allt blött lager för lager. pjag kunde vrida ur vatten ur varje plagg och mina fingrar var som russin. Nu låter det som jag överdriver men det gör jag absolut inte. Kortfattat kan jag säga att det såg ut som att någon hade doppat mig i en tunna.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0