src="https://static.blogg.se/public/js/script_blogg.js"> Sofia Magdalena -

Midsommar/Midsommardagen

Midsommar


När jag vaknade så såg jag hur vardagsrummet var ljust, drog upp periennerna och ser hur solen lyser. Förhoppningen om en solig midsommar var stark. När min syster hade vaknat så begav vi oss till väderkvarnsbacken och plockade blommor som Mamma kunde ha på bordet ute och jag plocka även en bukett till Pappas grav och det blev jätte fint.



Jag plockar blommor till Pappa!

Marina plockar blommor till Mamma!

Mamma var också glad i hatten av det fina vädret och dansade med de nydiskade glasen:) Pelle jobba till in på eftermiddagen och Marina åkte till Mariedamm och Mamma och jag hade en stud för oss själva innan jag följde med Vivi, Ingela och lilla Tilda till Åmmeberg för att strosa runt lite på björkvallen där det var sång och dans och massor utav lotter.



Mammsen:)


Björkvallen i Åmmeberg

Moster Vivi!

När jag kom hem igen så åt jag lite och sedan var det dags för höjdpunkten på midsommar:) Glass, grädde och massor utav jordgubbar!




Det blev en lugn och härlig midssommar!
Hoppas er också blev bra!



Midsommardagen

Idag sov jag till klockan nio, tände lampan vid sängen och läste klart min bok Livstid av Liza Marklund. Jag ville inte att boken skulle ta slut för den var så himla bra! Hoppas det kommer en till uppföljare:) Idag ska jag bara ta det lugnt och umgås med min mor, vi blir ensamma i eftermiddag och i kväll för Marina är fortfarande i Mariedamm och Pelle ska jobba. Vet inte vad vi ska hitta på?

Ha en trevlig dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0