src="https://static.blogg.se/public/js/script_blogg.js"> Sofia Magdalena -

Traditionellt julbak på kurortsvägen

Idag sprudlar julkänslorna på kurortsvägen! Nina och Sofia lyssnar på julmusik med kristen klang:) Julnougaten blev finnemang! När nougaten var klar började knäcken ta fart, men man kan säga att jag tog knäcken på Nina! När hon kom upp från tvättstugan lukta det inte knäck i lägenheten utan en liten bränd variant, och jag sitter då depprimerad av mitt misslyckande. Nina vägrar se misslyckandet och börjar med en ny satts:) Allt går bra fram till att hon ska hälla upp knäcken i formarna, man kan ju säga att hon behöver öva på att träffa formarna:) Fortfarande lyssnar vi på den kristna julmusiken då det mitt i alltihopa kommer ett vrål -"STÅ UPP KNÄCKJÄVEL" och damen har fått sitt första utbrott. Efter en stund när hon lyckats få ner den största delen av smeten i formarna, och börjar göra rent det hon använt så kommer nästa utbrott mitt i den fina julmusiken -"DET SITTER NÅGONTING FAN I BOTTEN PÅ GLASET!". Jag tänkte det tyst för mig själv -"det är knäck Nina det är knäck som du lagt i glaset". Sedan kommer hon till själva arbetsplatsen och konstaterar -"Fan knäcken sitter fast". Jag tänker -"ja vad trodde du det är knäck". Jag säger sedan till Nina att hon samlat på sig riktigt roliga citat i dag och så fråga jag varför jag inte säger någonting tokigt och då säger hon -"ja du du säger alltid så mycket konstigheter så det är ingenting man lägger märke till".

Med detta roliga julbak säger jag och Nina God Jul med ett klipp från Sunes Jul! Vi dyrkar Rudolf!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0