src="https://static.blogg.se/public/js/script_blogg.js"> Sofia Magdalena -

Små ljud

Sitter vid datorn hemma hos mamma, det är bara jag som är uppe. Zirre trampa just förbi med, den katten är inte rätt vaccinerad..han gör allt som katter inte ska göra och lite till. Dessutom är katten en liten terrorist som gör livet surt för en om man inte går upp när han vill, det kan vara allt från att han vill ut till att bara vilja ha uppmärksamhet. Just nu hör jag bara små ljud runt om kring med, klockan tickar, tvättmaskinen tumlar runt och grannens klocka slår då och då. Snacka om att det är lyhört här.

Idag är det dags att åka hem till Skövde igen efter en helg med lyx. Älskar verkligen att va hemma och få maten serverad och knappt lyfta fingret. Men lite dåligt samvete har jag och den känslan borde jag slippa. Ångest. ångest och åter ångest, varför? Gör någonting Sofia i stället för att lägga allt framför dig. Lättare sagt än gjort:( Veckan framför mig kommer jag tillbringa i skolan,. ska försöka hålla mig där 8-16 i alla fall. Ska försöka bli klar med en uppgift som ska in den 16:e.

Nu börjar jag längta hem till min kära vänn Nina denna vecka har vi knappt sett varandra och det lär vi inte göra nästa vecka heller för hon jobbar konstant nu. Men jag är glad för hennes skull. Jag kanske får en anledning till att plugga ordentligt nu:) Nina och jag brukar hitta på så roliga saker så jag väljer det framför pluggandet som är så himla tråkigt. Men jag är glad att ha den tösen att leka med:)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0