src="https://static.blogg.se/public/js/script_blogg.js"> Sofia Magdalena -

Måste plugga

Allså varför ska det vara så himla svårt att sätta sig ner och få nogonting skrivet, eller att sätta sig ner och läsa? Säger att jag ska plugga hela tiden men det blir att jag sitter fem minuter och sen kommer jag på annat att göra. Annelie och jag har bestämt oss för en pluggdag i allfall så vi håller koll på varandra. Inget annat än att skriva i portfolion och förbereda sig inför fredagens seminarier. Alltså ibland skulle jag vilja ha någon som håller koll på mig vad jag gör här hemma. Som smäller mig på fingrarna om jag gör någonting annat än det jag ska. Nu vet jag i allfall varför jag pluggar bäst hemma i Åmmeberg. Nästa helg ska jag hem på dop men jag skulle åka hem samma dag. Kanske är bättre att jag stannar tills söndag och pluggar lite? eh jag vet inte hur det blir?

I morgon är det vfu igen och jag funderar på och plocka ut två timmars planeringstid och sluta 2 i stället? Min handledare sa att jag fick det för att planera mina uppgifter som jag ska utföra med barnen. Men jag stannar nog där då och planerar, för då får man någonting gjort och jag kan leta fram material och så. Ska göra en rätt så stor uppgift med fyra barn när min lärare kommer och hälsar på. Så det krävs förberedelser kan man säga.

Uch ne nu får jag ta mig i kragen med allt skolarbete....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0