src="https://static.blogg.se/public/js/script_blogg.js"> Sofia Magdalena -

Söndag= B-uppsatts & Städning

Om 45 minuter kommer Eleonore hit, för vi ska sitta med vår B-uppsatts. Hoppas vi kommer en bra bit idag för då kanske man kan slappna av för stunden:) Tänkte bjuda henne på lunch idag, det blir spagetti och köttfärsås, hoppas hon tycker om det? Att göra detta arbete med henne är kanon, vi har liksom samma tänk kan man säga, man behöver inte säga mycket förens vi förstår varandra. Bara att komma på vad vi skulle skriva om tog inte så lång tid utan vi var eniga nästan på en gång. Vi ska skriva om "Eget arbete i de två första åren i grundskolan"  det ska bli intressant, finns vissa problem men de ska vi väll ta och lösa. Kontakter med lärare ute på fältet är svårt, för tydligen kollar de inte sin mail så ofta, vissa gör det och det får man vara tacksam för. Jag har i allfall fått tag på en:)

Annars idag ska jag plocka lite här hemma, ska ta en sväng med snabeldraken (dammsugaren)! Sen ska jag sätta mig ner och ta hand om mig själv, det har varit fullt ös hela veckan. Mån-Tis VFU, Ons- Fre skolan, Fredag efterskolan hjälpte jag Nina med att flytta sent in på kvällen, igår så var det konsert och jag var borta nästan hela dagen och idag ska jag sitta med B-uppsattsen. I morgon börjar man om på ny kula igen:/ Det blev inte sista vexkan på VFUn för jag hade en dag att ta in och det var en dag som var obligatorisk som jag hade missat. Så det blir på måndagen nästa vecka i stället. Egentligen gör det inget för jag tycker det är så roligt att träffa de små liven:) Uh jag har lite panik för vad jag ska köpa till arbetslaget? Hade en idé men den sprack:(  Får kanske traska på stan i morgon när jag kommer hem?


Jag sådde några blommor, en för varje vän

Jag tror att det var fyra, men särskilt minns jag en

Det blev höst och vinter och blommorna de dog

Men på våren kom de åter, men bara tre stod kvar och log

Sen kom regnet med moln stora grå

Nästa gång jag fann dem så var det bara två

Sen kom solen med allt ljus den har

Plötsligt stod det bara en ensam liten blomma kvar

Du härdades i solsken, du drunknade i regn

Men en sak är säker, du är en riktig vän

Så här har verkligen känt


Kommentarer
Postat av: Sofie

Hej! Vad kul att jag vann, ska bli kul att få en lite snyggare blogg. Jag ska kolla upp lite bilder bara så hör jag av mig till dej snart. //Sofie

2008-04-13 @ 12:46:03
URL: http://johsofie.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0