src="https://static.blogg.se/public/js/script_blogg.js"> Sofia Magdalena -

Onsdag 16/4-08

Uppe tidigare än tuppen men pigg ändå! Samlar kraften inför dagens pass på VFUn, min arm var helt mörbultad igår men idag känns det bättre. Får ta del lugnt idag och inte bära barnen tror jag, men vad ska man göra om de är ledsna annarrs? Eller springer i väg och vägrar komma med? Tufft jobb men jag gillar det ändå.  Annars idag så ska jag göra det som jag inte orkade igår, nämligen diska och röja.

Idag ser det ut att bli en solig och fin dag och det tackar jag för, eftersom det var så himla kallt igår när vi var ute med barnen, jag brukar inte klaga men då frös jag verkligen. Det är svårt att bedömma hur pass mycket kläder man ska ha på sig efter som vädret ändras snabbt. Men jag får väll säga som mina kollegor "Det finns inget dåligt väder, bara dåliga kläder!"

Nu börjar räkningarna komma i brevlådan:( Har varit glad varje gång den har varit tom, och blivit nervös varje gång det legat ett kuvert. Väntar på teleräkningen för den har jag inte fått på två månader:/ KOmmer säkert vara mycket på den? Men den värsta räkningen är i allfall hyran:( Jag måste verkligen hitta en annan lägenhet snart, förhoppningsvis börjar de väll komma in en del nu under veckorna och då är det bara att välja och vraka. 300 kr mindre i hyra är faktist mycket för mig som är student. Jag tycker ju om min nuvarande lägenhet med men den har sina brister.


Njut av livet så mycket du bara kan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0