src="https://static.blogg.se/public/js/script_blogg.js"> Sofia Magdalena -

Ljuset

"Det börjar tändas ett ljus i den mörka tillvaron i mitt liv, två månaders slit i tårar och ilska börjar mynna ut i firhet och glädje"

Det känna som att det är idag min frihet kommer tillbaka, klockan 15.00 lämnar jag ifrån mig den tunga stenen på hyllan nere i F-huset och tar pennan lät i handen och signerar mitt namn. Då är det klart, helt borta:) Sen är det bara att samla nya krafter till det som kommer här näst. Inga mer enskilda uppgifter som tynger mitt hjärta. 27 Maj har jag klarat mitt år på Högskolan och då återstår 2½ år kvar, men de åren kanske blir roligare än det här, då får man hålla på med det man vill, den åldersgrupp jag är här för att utbilda mig till att ta hand om.

För överigt i mitt liv har det tänds ett till ljus som jag mår bra av, min viktminskning gör att jag mår mycket bättre och känner mig inte så utittad som förut. Inte vet jag fall så var fallet men så kändes det i allfall.

Nej nu ska jag göra mig i ordning för klockan 8.15 ska jag och Eleonore träffa vår handledare till B-uppsattsen, den handledaren är jätte bra för jag har haft henne förut! Sen så ska jag hem och sen ska jag åter till skolan 13.15 då jag ska redovisa min portfolio.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0